Saturday, November 5, 2011

Kaedah Penghantaran

Chempaka AgroHerbs menggunakan perkhidmatan pos KTM untuk urusan penghantaran anak pokok ke seluruh semenanjung Malaysia. Penghantaran benih pokok pula akan dihantar menggunakan poslaju. Buat masa ini kami masih lagi belum menyediakan khidmat penghantaran ke Sabah & Sarawak. InsyaAllah pada masa akan datang perkhidmatan penghantaran ke Sabah & Sarawak akan disediakan.

Untuk pembelian biasa, anak pokok/benih akan dipos menggunakan kotak yang dikhaskan dan anak benih/pokok akan dibalut dengan menggunakan surat khabar yang dibasahkan untuk memastikan kesegaran anak benih. Lapisan plastik juga akan diletak di bahagian dalam kotak supaya kotak tidak menjadi basah apabila sampai kepada pelanggan.

Untuk perancangan masa hadapan, kami merancang untuk membuat satu kotak plastik khusus yang diletak ke dalam kotak. Plastik ini membolehkan anak benih tidak bergerak dan tidak rosak semasa urusan penghantaran dilakukan.

Untuk pembelian secara borong, kami akan menghantar pesanan dengan menggunakan lori. Pesanan akan dihantar terus ke alamat yang diberi oleh pelanggan.

No comments:

Post a Comment